Gewrichts- en bandprobleem? EasyTape versnelt het genezingsproces

EasyTape® en de EasyTaping methode zijn nieuw. Deze Zwitserse methode is de meest geavanceerde functionele tapemethode van dit moment. EasyTaping versnelt het genezingsproces. Meteen na het tapen wordt pijnvermindering en meer bewegingsvrijheid ervaren!

Het verschil tussen sporttape en EasyTape

Traditionele tape is gericht op  beperken van de beweging van het gekwetste gewricht. Dit is nadelig voor het gewricht. Gewrichtskraakbeen moet belast worden om te kunnen blijven bestaan. Het gewrichtskapsel  gaat verkleven waardoor de bewegingen minder worden.  Ook de spieren rond het gewricht kunnen minder goed werken doordat het gewricht vastgezet is en dit heeft verzwakking van deze spieren tot gevolg.

Een ander nadeel van sporttape is dat het stug en niet rekbaar is. Daardoor zal deze tape leiden tot extra druk bij bijvoorbeeld zwellingen en dat geeft pijn.

Het voordeel van EasyTape is dat het gewricht ondanks de tape toch vrij kan bewegen. Hoe werkt dat? De tape is met 15% rek opgebracht op de onderlaag en krimpt nadat het op de huid is geplakt. Deze  ‘krimpwerking’ is de belangrijkste werking van de tape. De tape lift tijdens het krimpen de huidlagen, waardoor de druk minder wordt en dus ook de pijn verminderd.

EasyTape is speciale tape

EasyTape is anders dan standaard sporttape. Het is een nabootsing van de huid en heeft door de specifieke samenstelling een aantal uniek eigenschappen:

• Rekbaarheid van 150% en het rekt in meerdere richtingen
  • Lucht- en vochtdoorlatend, waardoor de huid kan ‘ademen’ en zweten.
  • Speciale hypoallergene lijm die reageert op warmte. Hierdoor hecht de lijm goed op de huid.
  • De tape blijft 3 a 4 dagen op de huid zitten, afhankelijk van de locatie
  • Douchen en zwemmen met tape mogelijk
  • Geen medicinale bestanddelen toegevoegd
  • Trekt samen na aanbrengen op de huid. Dit geeft afname van druk en pijn en stimuleert de doorbloeding.
  • Gemakkelijk weer van de huid te verwijderen zonder lijmresten.

Wanneer gebruik je EasyTape?

Bij rugklachten, nekklachten, schouderklachten, bekkenklachten, whiplash, hernia, tennisarm, pijn knieschijf, enkelblessures, RSI (KANS), slijmbeursontsteking, achillespeesklachten, peesontstekingen, spierscheuringen, instabiliteit, lymfedrainage.

EasyTaping = tapen en bewegen

Binnen onze praktijk hebben Hetty Boon, Iris Star, Jelte Terpstra en Justine Schuring zich bekwaamd in de methode EasyTaping. Na tapen wordt er een oefenprogramma op maat gegeven om het genezingsproces optimaal te activeren. Doordat onze locatie aan de Dubbelbeek zich in Smartfit bevindt en wij een zeer goed samenwerkingsverband hebben, krijg je de beste training om het gewricht zo snel mogelijk weer normaal te kunnen belasten.