Fysiotherapie – Stabiliteitstest

Wij hebben een unieke lichaams-stabiliteitstest waardoor gewrichtspijn effectief kan worden verholpen. Gewrichtspijn kan heel verschillend van aard en hevigheid zijn. Maar het is een vervelende en pijnlijke aandoening. Vaak zijn de kleinste handelingen zoals een pot open maken, een schroevendraaier hanteren of een wandeling maken erg pijnlijk. Juist de invloed die gewrichtspijn heeft op het dagelijks leven maakt het voor veel mensen lastig om met deze pijn te leven.

Meten is weten

Met een nieuw computer meetsysteem is het mogelijk dat wij je stabiliteit, symmetrie en sensormotoriek in kaart brengen. Je krijgt na de test een op jouw lichaam aangepast oefenschema. Zo kun je  bewust trainen en werken aan je individuele zwakste schakel. Dit oefenschema combineert prima met  activiteiten in de sportschool. De test en de daarop volgende individuele training onder leiding van de fysiotherapeut worden gezien als behandeling fysiotherapie en vallen dus onder de aanvullende verzekering.

Steeds terugkerende klachten? Deze test vertelt je waarom! 055 5790384

Klachten voorkomen?

De combinatie van test en training kan ook worden ingezet bij preventie van klachten en als analyse van bijvoorbeeld sportprestaties. Een goede conditie van de spieren steunt de wervelkolom, zekert de gewrichten en voorkomt ongewenste belastingen, die op het lichaam tijdens bewegingen inwerken. Eenzijdige belastingen beïnvloeden de lichaamsstabiliteit negatief. Een goede bewegingscoördinatie geeft dagelijkse zekerheid in onverwachte situaties en voorkomt daarmee ongelukken.

Na een bevalling

Ben je pas bevallen en wil je zo snel mogelijk je lichaam weer in conditie brengen? Onderzoek wijst uit dat zo snel mogelijk de bekkenspieren na de bevalling trainen, verdere problemen zoals bekkeninstabiliteit kan voorkomen. Je krijgt na de test een  aangepast oefenschema. Zo kunt je bewust trainen en werken aan jouw individuele zwakste schakel.